Hi everyone! Welcome to Rainbow’s last blog of the month of June. We kicked off our week with some messy and fun mud play. Child development expaerts say that playing in mud can be good for children’s development. It helps them strengthen their hands and improve coordination while exploring and playing. Mud play encourages creativity, imagination, and problem-solving as children build, mix, and experiment. When children play together, they also learn important social skills such as sharing, communication, and teamwork. The different textures of mud provide valuable sensory experiences, and being outdoors helps children connect with nature and become more curious about the world around them. Rainbow definitely enjoyed and learnt a lot through this week’s mud play.
6月最後のRainbowブログへようこそ♪今週は、泥んこ遊びからスタート!思いきり汚れながら、みんなで楽しい時間を過ごしました。
子どもの発達の専門家によると、泥んこ遊びは子どもの成長にとても良い影響を与えると言われています。泥を握ったり、こねたりすることで手の力や手先の協調性が育まれます。また、作ったり、混ぜたり、試したりする中で、創造力や想像力、問題解決能力も自然と育っていきます。
友だちと一緒に遊ぶことで、「貸して」「どうぞ」といったやり取りや、コミュニケーション、協力する力などの社会性も身につけることができます。さらに、泥のさまざまな感触を楽しむことで五感が刺激され、自然の中で遊ぶ経験を通して、身の回りの世界への興味や好奇心も広がっていきます。
Rainbowクラスの子どもたちも、今週の泥んこ遊びを思いきり楽しみながら、たくさんのことを学ぶことができました!✨
Park
This week was somewhat special for us as we visited a new park together by bus. It felt great to explore a new environment. Everyone had a blast running freely across the park grounds!
バスにのり、初めて行く公園へ!初めて訪れる場所をみんなで探検するのは、とても新鮮でワクワクする時間でした。広い公園では、子どもたちは思いきり走り回り、のびのびと体を動かしながら大はしゃぎ!✨ 新しい環境の中で、たくさんの笑顔と楽しい発見があふれる一日となりました。



Craft
We did two crafts this week. One with footprints using paint and another of our faces as part of learning and reviewing body part names.
今週は、2つの製作も楽しみました。ひとつは、絵の具を使って足形アートに挑戦!足の裏に絵の具を塗る感触を楽しみながら、一人ひとり素敵な作品を作りました。


もうひとつは、自分の顔をテーマにした製作です。目・鼻・口・耳など、体のパーツの名前を確認したり復習したりしながら、楽しく取り組みました。自分の顔をよく観察し、それぞれ個性あふれる作品が完成しました♪



The week ahead
Gym open day is around the corner!We look forward to moving our bodies and staying healthy together!
来週水曜日は、いよいよジムオープンデー!子どもたちは、大好きなジムレッスンをお家の人と一緒にできることをとっても楽しみにしています🩷ぜひ動きやすい服装で、タオルや飲み物を忘れずご参加ください!みんなでたくさん体を動かしながら、元気いっぱい楽しい時間を過ごせることを楽しみにしています!💪🌈




そしてクラスからお願いです。ジムオープンデー後、お家の方と離れることが寂しく、泣いてしまう子もいると思います。そのため、参観終了後は、お子さまたちから見えない場所へ速やかにご移動いただけますと幸いです。
子どもたちが安心して気持ちを切り替えられるよう、私たちも精一杯サポートしてまいります。皆さまのご理解とご協力のほど、よろしくお願いいたします。また、オープンデー後お子さんと一緒に帰られる方は、当日までに担任にお知らせください😊
Have a great weekend!











